Inici » Ajuntament » Subvencions » Convocatòria per l’atorgament de subvencions a entitats que realitzen activitats de caire social a Santa Cristina d’Aro, per a l’exercici 2025

Convocatòria per l’atorgament de subvencions a entitats que realitzen activitats de caire social a Santa Cristina d’Aro, per a l’exercici 2025

TERMINI DE PRESENTACIÓ: del 07/10 fins al 05/11 (30 dies naturals).

1. Objecte

L’objecte d’aquesta convocatòria és atorgar una subvenció econòmica amb la finalitat de finançar projectes i/o activitats a entitats socials que actuen en el municipi, d’acord amb les bases específiques aprovades pel Ple de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro en la sessió ordinària realitzada en data 29 de juliol de 2025, publicades al Butlletí Oficial de la Província de Girona (BOPG) núm. 151, de 8 d’agost de 2025.

Es podran subvencionar els projectes i/o activitats de les entitats que tinguin com a objectiu fomentar i millorar la qualitat de vida de les persones i les seves famílies, atendre necessitats socials, fomentar la igualtat d’oportunitats i la no-discriminació, també aquells que proposin projectes i/o activitats preventives o assistencials en relació amb situacions de mancances o problemàtiques socials, que siguin complementàries a les públiques existents.

L’import serà variable en funció de la despesa que realitzin les entitats per dur a terme els projectes i/o les activitats.

El procediment de la present subvenció serà a través de concurrència competitiva.

2. Règim Jurídic i Procediment de Concessió

Llei 38/2003 de 17 de novembre general de subvencions.

La subvenció a la que fan referència aquesta convocatòria té caràcter voluntari i eventual, és lliurement revocable en tot moment, no genera cap dret a l’obtenció de la subvenció en anys posteriors i no es podrà al·legar com a precedent, així com té caràcter no devolutiu.

El procediment per a l’atorgament dels subvenció previstos en aquestes bases serà per concurrència competitiva. El procediment de tramitació serà mitjançant convocatòria pública que s’ajustarà al que disposen aquestes bases i la posterior convocatòria.

La gestió de les subvencions s’efectuarà d’acord amb els principis establerts en la normativa general reguladora de subvencions.

La subvenció es concedeix, en funció de la dotació pressupostària i fins a l’exhauriment de la mateixa, prèvia valoració del compliment dels requisits.

El termini límit per a la presentació de sol·licituds es concretarà en el punt 5è de la present convocatòria.

3. Entitats beneficiàries

Poden concórrer a la convocatòria de les subvencions objecte d’aquestes bases les entitats socials degudament acreditades, que compleixin les condicions establertes en la corresponent convocatòria.

Es podran acollir a aquesta convocatòria les associacions o entitats sense afany de lucre de qualsevol camp social que compleixin els següents requisits:

  • Que els seus objectius estatutaris han d’estar relacionats amb la finalitat dels ajuts als que opten.
  • Les entitats o associacions interessades, hauran de realitzar el projecte i/o activitat al municipi de Santa Cristina d’Aro.
  • Que realitzin actuacions sense afany de lucre.
  • Que tinguin un projecte perfectament definit amb: memòria d’activitats, pressupost d’ingressos i despeses.

També son requisits que han de reunir les entitats destinatàries per a l’obtenció de la subvenció els següents:

  1. Complir l’objectiu i executar l’activitat.
  2. Justificar el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.
  3. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que ha d’efectuar l’òrgan condecent, si escau, i a qualsevol altra de comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l’exercici de les actuacions anteriors.
  4. Comunicar a l’Ajuntament, en qualsevol moment i en tot cas abans de la justificació de l’aplicació dels fons, l’obtenció d’altres subvencions, ajuts i ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.
  5. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats d’acord amb la legislació mercantil i sectorial aplicable al/ a la beneficiari/ària en cada cas, com també de tots els estats comptables i registres específics exigits per les bases reguladores específiques.
  6. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
  7. Fer constar expressament el suport econòmic de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro en qualsevol acte, publicitat o difusió dels programes, activitats, inversions o actuacions que siguin objecte de subvenció.
  8. Reintegrar els fons rebuts en els supòsits previstos en la legislació aplicable.
  9. No estar afecte per causa d’incompatibilitat legal.

No serà aplicable en els següents casos:

  • Quan no s’estigui al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
  • Quan s’hagi estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons la Llei general de subvencions (38/2003, de 17 de novembre), o la Llei general tributària.
  • A entitats que hagin estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.

4. Quantitat i termini d’aplicació de la subvenció:

L’import de la subvenció serà variable en funció de la despesa que realitzin les entitats per dur a terme les activitats. S’avalua cada sol·licitud, d’acord amb els criteris de valoració establerts. Atesa la qualificació aconseguida, la documentació i el pressupost presentat i la dotació establerta en la convocatòria, es concreta l’import de la subvenció que es concedeix.

Les subvencions a les que fa referència la present convocatòria seran atorgades a càrrec a l’aplicació pressupostària 82 23100 48004 Subvencions a entitats socials corresponent del pressupost municipal de l’exercici 2025 i fins que s’exhaureixi la dotació de 4.500€.

En cas que la demanda d’ajuts superi l’aplicació pressupostària, els ajuts s’atorgarien de manera proporcional segons la despesa realitzada per les entitats i la capacitat econòmica d’aquestes.

5. Presentació de sol·licituds

El termini límit per a la presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de la Província (BOP).

Les sol·licituds s’hauran d’adreçar a l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro:

  1. Les sol·licituds es presentaran, mitjançant el model normalitzat disponible a la web de l’Ajuntament, en el registre d’entrada telemàtic de l’Ajuntament o per qualsevol dels mitjans assenyalats en l’article 16 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú conjuntament amb la documentació que es demana a la convocatòria.
  2. La presentació de les sol·licituds comporta la plena acceptació de les bases i d’aquesta convocatòria. Així mateix, la presentació de la sol·licitud porta implícita l’autorització a l’Ajuntament per a l’obtenció de certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries directament de l’Administració tributària previ al pagament de la subvenció, llevat de manifestació expressa de la persona sol·licitant.
  3. La presentació de sol·licituds es realitzarà de manera telemàtica, amb tot, aquelles entitats que no disposen dels mitjans necessaris per a la tramitació telemàtica podrà contactar amb l’OAC de l’Ajuntament per sol·licitar cita prèvia.
  4. La documentació que caldrà presentar juntament amb la sol·licitud degudament emplenada i la següent declaració responsable:
    1. Instància de la subvenció, on també consti:
      1. Declaració responsable on s’acrediti:
        1. Que la persona sol·licitant és coneixedor/a i accepta les bases reguladores de subvenció i la convocatòria.
        1. Que les dades que consten en la sol·licitud s’ajusten a la realitat i que queda assabentat/da que la inexactitud de les circumstàncies declarades podrà donar lloc a la denegació o revocació de la subvenció.
        1. Que no s’han obtingut altres subvencions atorgades per altres administracions i amb l’objecte de cobrir la mateixa necessitat, o si es tenen, que aquestes siguin acreditades com a insuficients.
        1. Que es troba al corrent de pagament davant TGSS, AEAT, ATC i el propi Ajuntament de Santa Cristina d’Aro; no està afectat per cap prohibició de l’art. 13 LGS; ni està sancionat per resolució ferma.
    1. Projecte de l’entitat de l’any en curs. On surti tota la informació referent els conceptes avaluables de la convocatòria. Es pot presentar un model propi de l’entitat o utilitzar la fitxa model que consta adjunta a la web. Es tindrà en compte que el projecte contingui tots els punts necessaris per puntuar els criteris de valoració.
    1. Pressupost anual de l’entitat
    1. Declaració – Pla d’Igualtat intern de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro 2021-2025
    1. Fitxa de creditor on consti ell compte corrent bancari on s’ha d’ingressar la subvenció. (No serà necessari si ja s’ha entregat anteriorment a l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro i no hi ha hagut modificacions)

Quan s’observin defectes o omissions en les sol·licituds o es consideri necessari ampliar la informació, s’emplaçarà a l’entitat sol·licitant, perquè, en el termini màxim de 10 dies hàbils, esmeni les mancances o aporti els documents, advertint-lo que, si no ho fa així, es tindrà per desistida de la seva sol·licitud.

6. Criteris per a la concessió

La concessió de les subvencions s’efectuarà en règim de concurrència competitiva.

Els criteris objectius en base als quals s’atorgaran les subvencions a entitats socials son:

1. Temàtica i interès en l’àmbit social. Es valora l’interès general de l’activitat i l’aportació a la vida social pel municipi. (fins a 25 punts)

Es valora la rellevància del projecte dins l’àmbit social i el seu impacte en la vida comunitària del municipi. També es té en compte si promou la participació i el treball conjunt i l’enfortiment del teixit social local.

1.1 Interès i aportació a la vida social del municipi. Valor preventiu, educatiu i social del projecte (fins a 10 punts)

  1. Projecte amb una clara aportació preventiva, educativa o social: 8-10 punts
    1. Aportació limitada però rellevant: 4-7 punts
    1. Aportació poc clara o poc alineada: 0-3 punts

1.2 Foment de valors socials com ara, la igualtat de gènere, la igualtat d’oportunitats, el respecte, la interculturalitat… (fins a 10 punts)

  1. El projecte promou activament diversos valors socials: 8-10 punts
  2. Inclou algun element de valors socials, però no és central: 4-7 punts
  3. No es detecta foment de valors socials: 0-3 punts

1.3. Col·laboració amb altres entitats i treball en xarxa (fins a 5 punts)

  1. El projecte és el resultat d’una col·laboració activa, amb accions conjuntes i coordinació amb altres serveis de la xarxa: 4-5 punts
    1. Es contempla alguna col·laboració puntual amb acords verbals: 2-3 punts
    1. No es fa esment de cap col·laboració: 0-1 punts

2. Impacte social del projecte/activitat i persones beneficiàries. (fins a 35 punts)

Es valora la capacitat de l’activitat per arribar a la ciutadania i generar impacte social, valorant el benefici directe i rellevant del projecte sobre la comunitat, especialment en col·lectius vulnerables.

  • . Nombre de persones beneficiàries potencials. (fins a 10 punts)
  • Abast elevat (més de 30 persones): 8-10 punts
  • Abast mitjà (11-29 persones): 4-7 punts
  • Projecte amb abast molt limitat (fins a 10 persones): 0-3 punts
  • . Tipologia de persones beneficiaries (ex: menors, discapacitats…): (fins a 10 punts)
  • Públic en general i/o persones beneficiàries de varis col·lectius especialment vulnerables (infància, discapacitat, gent gran, etc.): 8-10 punts
  • Activitat adreçades a una única tipologia de persones beneficiàries o població menys vulnerable: 4-7 punts
  • Sense definició clara de les persones beneficiaries: 0-3 punts

2.3 Activitats realitzades al municipi. (fins a 10 punts)

  1. Projecte desenvolupat íntegrament al municipi: 8-10 punts
  2. Projecte parcialment desenvolupat al municipi: 4-7 punts
  3. Projecte extern al municipi: 0-3 punts

2.4 Sostenibilitat de l’Activitat/Projecte. (fins a 5 punts)

  1. Activitat/Projecte amb continuïtat i/o intenció d’arrelament al municipi: 3-5 punts
  2. Activitat/Projecte puntual sense intenció de continuïtat: 0-2 punts

3. Viabilitat i coherència del projecte (fins a 25 punts)

Es valora si el projecte està ben planificat i si és factible d’executar-se.

3.1. Concreció, viabilitat i estructura per garantir els objectius (fins a 15 punts)

  1. Projecte clarament estructurat, realista i viable, amb estructura consolidada: 11-15 punts
  2. Projecte suficientment definit però amb mancances menors: 7-10 punts
  3. Projecte poc definit o amb dubtes importants de viabilitat: 3-6 punts
  4. Manca la estructura principal del projecte: 0-2 punts

3.2. Estructura i coherència de les accions proposades en relació amb els objectius i resultats esperats (fins a 10 punts)

  1. Accions ben planificades i alineades amb els objectius. Els objectius son concrets, realistes i mesurables: 8-10 punts
  2. Accions parcialment coherents però poc alineades amb els objectius. Els objectius estan definits presenten mancances: 4-7 punts
  3. Activitats disperses o no alineades amb els objectius. Els objectius poc clars o irreals: 0-3 punts

4. Capacitat econòmica de l’entitat i racionalització de la despesa (capacitat d’executar sense subvenció). (fins a 15 punts)

S’avalua la sostenibilitat econòmica del projecte i la seva eficiència pressupostària.

4.1 Relació cost/projecte i racionalització de la despesa. Grau de relació entre el cost total i les característiques del projecte (realisme i adaptació). (fins a 10 punts)

  1. Pressupost realista i ben ajustat als objectius del projecte: 8-10 punts
    1. Pressupost acceptable amb alguns aspectes a millorar: 4-7 punts
    1. Pressupost poc justificat o desajustat: 0-3 punts

4.2 Capacitat econòmica de l’entitat social i obtenció d’altres fonts de finançament. (fins a 5 punts)

  1. Entitat amb pocs recursos i sense altres fonts de finançament. Necessitat de la subvenció sol·licitada per dur a terme l’activitat/projecte: 4-5 punts
    1. Entitat amb recursos limitats però amb alguna altra font de finançament: 2-3 punts
    1. Entitat amb capacitat i cofinançament provinent d’altres fonts. Entitat d’abast superior: 0-1 punt

La subvenció s’atorgarà, previ informe de l’equip de valoració, format per tècniques de l’àrea de Serveis Socials, i es podran acollir les entitats socials que realitzin activitats d’interès social en el municipi i compleixin amb els requisits establerts en aquesta convocatòria.

7.- Despeses subvencionables

Segons l’Art 31.1 LGS. Es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquesta llei, aquells que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries i es realitzin en el termini establert per les bases reguladores i la convocatòria de subvenció.

Seran despeses subvencionables les activitats programades i les despeses derivades de l’organització d’actes i activitats de caire social realitzades al municipi de Santa Cristina d’Aro o per a ciutadans del municipi. Concretament aquelles despeses/costos que siguin necessaris/àries per a l’execució del projecte, les vinculades clarament a les activitats previstes en el mateix i facin possible la consecució dels objectius i de les finalitats que fomenten l’atorgament de la subvenció, les previstes en el pressupost presentat amb la sol·licitud o degudament autoritzades en canvis posteriors i que s’efectuïn i/o corresponguin al període d’execució del projecte. Per tant podran ser despeses subvencionables les relatives a:

  • La contractació de personal (nòmines, factures del personal de suport, professional, terapeutes…) necessari per al desenvolupament de l’activitat o projecte. Amb el topall que s’estableix en el punt 7.1.
  • La contractació de serveis necessaris per a la correcta realització de l’activitat o projecte presentat a la convocatòria de subvenció. (Contractació de tallers, xerrades…)
  • Les despeses d’adquisició de material fungible no inventariable quan aquest material estigui directament relacionat amb l’activitat o projecte concret pel qual es sol·licita la subvenció
  • Les despeses relatives a la difusió de l’activitat o projecte concret pel qual es sol·licita la subvenció
  • Desplaçaments necessaris per a la realització de l’activitat objecte de la subvenció. Les despeses relatives a desplaçaments de personal adscrit al programa, inclòs el personal voluntari, es justificarà mitjançant certificat del representant legal de la l’entitat on es faci constar les persones que l’han utilitzat, les dates de quan s’han realitzat i la necessitat del desplaçament. L’import de la dieta de locomoció en vehicle particular vindrà determinat mitjançant el quilometratge, segons distància, multiplicada per 0,24€. La certificació haurà d’anar acompanyada de tots els abonaments o bitllets en el cas de mitjà de transport públic col·lectiu utilitzat. Amb el topall que s’estableix en el punt 7.1.

Els tributs són despesa subvencionable quan l’entitat destinatària de la subvenció els aboni efectivament. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.

7.1.Limitacions de la despesa subvencionable segons la seva tipologia:

1. Despeses de contractació de personal per a la correcta realització de l’activitat o projecte.

Es podrà obtenir una subvenció fins a un màxim de 750€, tenint en compte que les despeses siguin les estrictament necessàries per a l’adequada execució del projecte o activitat, i proporcionals en funció de les persones beneficiaries que es beneficiaran de l’activitat/projecte. En la sol·licitud caldrà establir una estimació de les persones beneficiaries, que caldrà concretar en la posterior justificació.

Justificació: El motiu és evitar que la major part de l’ajut es destini només a costos estructurals de l’entitat i garantir així que es subvencionin les activitats, serveis i prestacions que reverteixin immediata i directament en el col·lectiu beneficiari, tenint en compte sempre el principi de proporcionalitat.

2. Despeses de desplaçament i transport.

Es podrà obtenir una subvenció fins a un màxim de 300€, tenint en compte que les despeses resultin imprescindibles per a l’execució de les activitats o projectes i guardin relació directa amb l’objecte de la subvenció.

Justificació: El motiu és garantir el principi d’eficiència i proporcionalitat (art 8.3 LGS) i evitar un ús desproporcionat dels recursos públics en conceptes logístics o accessoris, que no reverteixen immediata ni directament en el col·lectiu beneficiari. També es pretén assegurar que la despesa de desplaçament es manté en un nivell raonable i proporcional respecte al conjunt de l’activitat / projecte.

Per tot això, el topall establert garanteix que la subvenció compleixi l’objecte i finalitat pública definida a les bases i la convocatòria, amb un equilibri raonable entre costos de personal, els costos logístics i altres despeses necessàries per a l’execució del projecte.

Es consideraran despeses no subvencionables:

  • Interessos deutors dels comptes bancaris
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals
  • Despeses de procediments judicials
  • Despeses de personal de coordinació
  • Activitats per a la captació de socis de les entitats
  • Àpats o serveis que generin ingressos a l’entitat
  • Marxandatge o compra de material per a la seva venda posterior
  • Despeses de subministraments (llum, aigua, gas, telèfons, internet…)
  • Tiquets de benzina
  • Assegurances de vehicles particulars
  • Compra de mobiliari o altres inversions de material inventariable

8.- Instrucció del procediment

La instrucció del procediment correspondrà a l’àrea gestora formada pel personal tècnic de l’Àrea de Serveis Socials. Aquesta àrea realitzarà d’ofici totes les actuacions que estimi necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades, així com l’anàlisi prèvia de les sol·licituds. Posteriorment emetrà un informe proposta a la Junta de Govern Local per a la seva aprovació.

Quan s’observin defectes o omissions en les sol·licituds o es consideri necessari ampliar la informació, s’emplaçarà al sol·licitant, perquè, en el termini màxim de 10 dies hàbils, esmeni les mancances o aporti els documents, advertint-lo que, si no ho fa així, es tindrà per desistit de la seva sol·licitud.

La valoració que faci la comissió qualificadora haurà de contenir una relació de les entitats beneficiàries proposades i una relació de les sol·licituds que no han obtingut subvenció, indicant el motiu.

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament, òrgan competent, ha d’emetre la corresponent resolució en el termini màxim de 2 mesos des de la data final de presentació de sol·licituds.

La notificació de la resolució és realitzarà d’acord amb el previst en l’article 40 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si en el termini de 2 mesos a comptar des de l’endemà de la sol·licitud de la subvenció no s’ha notificat la resolució, aquesta s’entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu.

La resolució posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes, o recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

La subvenció es farà efectiva, un cop s’hagi comprovat el compliment dels requisits per part de l’entitat sol·licitant per esdevenir-ne beneficiària, mitjançant abonament de la subvenció a través de transferència bancària, en el compte de l’entitat bancària indicat per l’entitat social.

9.- Competència

El procediment s’iniciarà a instància de part. El personal tècnic de serveis socials valorarà les sol·licituds i emetrà una proposta de subvenció a la Junta de Govern Local.

Correspondrà a la Junta de Govern Local la resolució de l’atorgament dels subvenció.

La resolució definitiva es notificarà a les entitats beneficiàries.

10.- Justificació

El termini per a justificar la totalitat de l’acció subvencionada serà el 31 de desembre de 2025.

La documentació que cal presentar per poder percebre la subvenció concedida:

1. Memòria anual justificativa del compliment de l’activitat o projecte, especificant les activitats realitzades i les persones beneficiaries.

2. Compte justificatiu amb:

a. Estat de comptes anual.

b. Relació de les despeses de l’activitat o projecte. Caldrà adjuntar les factures o certificats justificatius de la despesa subvencionada.

c. Detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat o projecte.

3. Certificat o declaració responsable que el beneficiari està al corrent de les seves obligacions tributàries i socials.

S’haurà d’entregar tota la documentació per registre d’entrada telemàtic mitjançant una instància de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro.

11.- Pagament

El pagament s’efectuarà, un cop s’hagi comprovat el compliment dels requisits per part de l’entitat sol·licitant per esdevenir-ne beneficiària i s’hagi resolt la subvenció.

L’abonament de la subvenció es realitzarà mitjançant transferència bancària, en el compte de l’entitat bancària especificat a la sol·licitud.

12.- Compatibilitat amb altres ajuts i subvencions

Aquesta subvenció no és incompatible amb altres subvencions que atorguin altres administracions pel mateix concepte.

13.  Incompliment i exclusions

Les entitats beneficiaries restaran sotmeses a les responsabilitats i al regim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable, la Llei general pressupostària i la Llei general tributària.

A més de les causes establertes per la Llei general de subvencions (38/2003 de 17 de novembre), no podran obtenir la subvenció aquells sol·licitants que en la data de presentació de la instància no es trobin al corrent de les seves obligacions amb l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro o hagin formalitzat un pacte de pagament i s’acompleixin les seves condicions, així com aquells que no compleixin els barems econòmics establerts en la present convocatòria.

14.- Finançament

L’aprovació d’aquesta convocatòria queda condicionada a l’existència de crèdit suficient en el moment de l’atorgament dels subvenció.

15.- Renúncia

L’entitat beneficiària pot renunciar en qualsevol moment a la subvenció atorgada, de manera que perd el dret a exigir-lo. La renúncia es formalitza mitjançant la presentació al registre de l’ajuntament de l’escrit corresponent, signat pel/ per la representant de l’entitat beneficiària.

16.- Protecció de dades

D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

17. Infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions i omissions tipificades en la Llei general de subvencions i el responsable serà l’entitat beneficiària de la subvenció.

18. Principis ètics i de conducta

Els/les beneficiaris/es d’ajuts públics han d’adoptar una conducta èticament exemplar, abstenir-se de dur a terme, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents qualsevol manifestació d’aquestes pràctiques que, a parer seu, sigui present o pugui afectar el procediment. Particularment s’abstindran de dur a terme qualsevol acció que pugui vulnerar els principis d’igualtat d’oportunitats i de lliure concurrència.

Amb caràcter general, els/les beneficiaris/es d’ajuts públics, en l’exercici de la seva activitat, assumeixen les obligacions següents:

Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l’activitat objecte de subvenció o ajut públic.

No dur a terme accions que posin en risc l’interès públic.

Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o ajuts, o en els processos derivats d’aquestes convocatòries.

En particular, els/les beneficiaris/es de subvencions o ajuts públics assumeixen les obligacions següents:

Comunicar immediatament a l’òrgan competent les possibles situacions de conflicte d’interessos.

No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l’adjudicació de la subvenció o ajut.

No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per a terceres persones, amb la voluntat d’incidir en un procediment d’adjudicació de subvenció o ajut.

Col·laborar amb l’òrgan competent en les actuacions que dugui a terme per al seguiment i/o l’avaluació del compliment de les obligacions establertes en les bases de la convocatòria, particularment facilitant la informació sol·licitada per a les finalitats relacionades amb la percepció de fons públics.

Complir les obligacions de facilitar la informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris en relació amb l’administració o les administracions de referència, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de manera directa per previsió legal, en els supòsits establerts en l’apartat quart de l’article 3 de la Llei de transparència.

En cas d’incompliment dels principis ètics i les regles de conducta són aplicables el règim sancionador que recull la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i les sancions que estableix l’article 84 pel que fa a beneficiaris/es d’ajuts públics, sens perjudici d’altres possibles conseqüències previstes en la legislació vigent en matèria de subvencions.

19. Legislació aplicable

Per allò no previst en aquesta convocatòria, resultarà d’aplicació supletòria, la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la mateixa, la legislació en matèria de Règim local, les bases d’execució de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, (la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) així com totes aquelles normes de caràcter general o procedimental que en resultin d’aplicació.

20. Nota informativa

La percepció d’aquesta subvenció, en relació amb l’IRPF, està subjecta i no exempta, i per tant, d’acord amb l’article 96 de la Llei 35/2006, la seva percepció pot donar lloc a l’obligació de presentar la corresponent declaració anual d’aquest import.

Ves al contingut