TERMINI PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS: Del 22 d’octubre al 4 de novembre de 2025
1. Objecte
L’objecte d’aquesta convocatòria és atorgar un ajut econòmic per les unitats familiars del municipi amb vulnerabilitat econòmica per a la realització d’activitats extraescolars organitzades per l’AFA de l’Escola Pedralta pel curs 2025-26.
2. Procediment de concessió
El procediment de la present subvenció serà a través de concurrència competitiva.
3. Beneficiaris
Tenen dret a sol·licitar la subvenció persones empadronades a Santa Cristina d’Aro:
- Que compleixin els barems i condicions establertes en la corresponent convocatòria
- Que tinguin infants que cursin estudis de primària (De I-3 a 6è) a l’escola Pedralta pel curs 2025-2026 i que realitzin activitats extraescolars organitzades per l’AFA de l’escola Pedralta durant el curs 2025-26.
Les bases específiques reguladores de la subvenció objecte d’aquesta convocatòria es van publicar al Butlletí Oficial de la Província de Girona, número 170-0, de 5 de setembre de 2025, número d’edicte 7988.
5.- Quantia individualitzada de l’ajut
La quantia de cada ajut es de:
- 9 beques de 100,00€ d’ajut per a la realització d’activitats extraescolars organitzades per l’AFA de l’escola Pedralta.
Les subvencions a les que fa referència la present convocatòria seran atorgades a càrrec a l’aplicació pressupostària 43 32600 48100 corresponents al pressupost municipal de l’exercici 2025 i fins que s’exhaureixi la dotació, estimada en 900€.
Un cop exhaurides, malgrat tenir-hi dret, les persones beneficiàries no podran accedir a la subvenció.
6. Presentació de sol·licituds:
El termini límit per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOP (Del 22 d’octubre al 4 de novembre de 2025).
Les sol·licituds s’hauran d’adreçar a l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, amb el model d’instància oficial que es podrà obtenir al Registre d’Entrada de l’Ajuntament o bé omplir-lo directament al model editable inclòs a la web municipal, conjuntament amb la documentació següent:
7. Documentació
Les sol·licituds s’efectuaran segons model normalitzat per l’Ajuntament, adjuntant la següent documentació:
- Instància de la subvenció
- DNI’s del signant de la sol·licitud i, si actua en representació d’altri, documentació acreditativa de la seva representació.
- Documentació acreditativa de la filiació: Llibre de família, partida de naixement, sentència de guarda i custòdia, etc.
- Declaració de renda de la unitat familiar corresponent a l’exercici 2024
- Documentació acreditativa dels ingressos de la unitat familiar durant l’exercici 2024
- Còpia de la matrícula o inscripció a l’activitat extraescolar per al curs 2025-26.
- Si s’escau:
- Certificat o targeta acreditativa de discapacitat
- Certificat o declaració responsable conforme el beneficiari està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social
8. Criteris per a la concessió
Aquesta subvenció s’atorgarà, previ informe de l’equip avaluador, format pel personal tècnic de les àrees d’Esports i d’Ensenyament, i es podran acollir tots els titulars les unitats familiars dels quals no superin els següents ingressos nets anuals:
| Nº de membres de la unitat familiar i/o de convivència segons Padró Municipal d’Habitants | Barem mensual | Barem anual | Nombre cops Renda de suficiència de Catalunya (Any 2025: 778,49€) |
| 2 membres | 1.946,23 € | 23.354,70 € | 2,5 |
| 3 membres | 2.530,09 € | 30.361,11 € | 3,25 |
| 4 membres | 2.919,34 € | 35.032,05 € | 3,75 |
| 5 membres | 3.308,58 € | 39.702,99 € | 4,25 |
| 6 membres | 3.542,13 € | 42.505,55 € | 4,55 |
| 7 membres | 3.775,68 € | 45.308,12 € | 4,85 |
| Per cada membre addicional | 389,25 € | 4.670,94 € |
En cas que la demanda d’ajuts superi el crèdit de l’aplicació pressupostària, aquests s’atorgaran atenent a la valoració que es faci de les peticions segons la taula de puntuació següent:
| Concepte | Puntuació |
| Família Nombrosa | 2 punts |
| Família Monoparental | 2 punts |
| Família en acolliment | 1 punt |
| Persones discapacitades a la família | 1 punt |
| Necessitats educatives especials a la família | 1 punt |
| Dificultats d’integració social | 1 punt |
| Altres. Per exemple relacionats amb la salut de l’ infant com obesitat, trastorn dèficit d’atenció i hiperactivitat, …. | 1 punt |
Es subvencionarà una activitat extraescolar per beneficiari/a.
En el cas que, un cop avaluades totes les peticions, no s’hagi exhaurit tota l’aplicació pressupostària, s’atorgarà l’ajut als sol·licitants que hagin informat una segona activitat extraescolar, per ordre ascendent dels seus ingressos anuals, fins a l’exhauriment de l’aplicació pressupostària. Aquest procediment es pot ampliar, si és necessari, per a més activitats extraescolars.
En cas que hi hagi peticions que no hagin pogut ser acceptades degut a que s’ha exhaurit l’aplicació pressupostària, aquestes quedaran en una llista d’espera.
La sol·licitud de la subvenció sempre estarà sotmesa a la convocatòria.
La subvenció no es podrà acumular a cap altra bonificació o benefici que estableixin les Ordenances Fiscals de l’exercici corrent.
Aquests ajuts no son incompatibles amb altres ajuts que atorguin altres administracions.
9. Instrucció
La instrucció del procediment correspon a l’Àrea d’Ensenyament.
Rebudes les peticions, aquestes seran examinades i comprovades per l’òrgan col·legiat, format per la Regidora d’Ensenyament i 1 tècnic municipal, que emetrà un informe on hi constin:
a) Les sol·licituds presentades, amb la indicació de les no admeses.
b) La puntuació atorgada a cada sol·licitud admesa.
c) L’ordre de les sol·licituds de conformitat amb la puntuació aconseguida.
d) La quantia de la subvenció proposada.
e) Les sol·licituds desestimades, amb l’especificació dels motius.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució definitiva, on hi constaran la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la quantia, i també s’hi ha d’especificar l’avaluació i els criteris de valoració que s’han seguit per efectuar-la.
L’òrgan instructor elevarà l’informe a la Junta de Govern Local de l’Ajuntament o a l’alcaldia que, com a òrgan concedent, resoldrà d’acord amb l’article 24 i el 25 LGS i en els termes establerts a les instruccions de gestió i justificació de subvencions.
El termini màxim per resoldre i notificar el procediment serà de 1 mes, comptat a partir del dia següent a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Tant l’acord de concessió com els possibles de denegació es notificaran individualment als interessats.
La notificació de la resolució és realitzarà d’acord amb el previst en l’article 40 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si en el termini de 3 mesos a comptar des de l’endemà de la sol·licitud no s’ha notificat la resolució, aquesta s’entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu.
Quan s’observin defectes o omissions en les sol·licituds o es consideri necessari ampliar la informació, s’emplaçarà al sol·licitant, perquè, en el termini màxim de 10 dies, esmeni les mancances o aporti els documents, advertint-lo que, si no ho fa així, es tindrà per desistit de la seva sol·licitud.
10. Exclusions
No es podran acollir a la subvenció quan el sol·licitant i/o els membres de la unitat de convivència que en la data de resolució de la subvenció:
- No estiguin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Estat i la Generalitat de Catalunya imposades per les disposicions vigents.
- No estiguin al corrent en el compliment de les obligacions davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
- Hagin estat sancionats mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons la Llei general de subvencions (38/2003, de 17 de novembre), o la Llei general tributària.
- Hagin estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.
- No estiguin al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i financeres amb l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro o bé hagin formalitzat un pacte de pagament i no s’acompleixin les seves condicions.
- No compleixin els barems econòmics establerts en la present convocatòria.
A més de les causes establertes per la Llei general de subvencions (38/2003 de 17 de novembre).
11. Justificació i Pagament
El pagament de la subvenció s’efectuarà, un cop s’hagi comprovat el compliment dels requisits per part de la persona sol·licitant per esdevenir-ne beneficiària, mitjançant abonament de l’ajut a través de transferència bancària, en el compte corrent de l’AFA de l’Escola Pedralta.
A tal efecte, l’AFA de l’Escola Pedralta haurà de presentar al finalitzar el curs escolar, i com a molt tard el dia 19 de juny de 2026, un certificat conforme les persones beneficiàries de la subvenció han assistit a l’activitat extraescolar subvencionada.
L’Ajuntament abonarà la totalitat de l’import de la subvenció a l’AFA de l’Escola Pedralta un cop es presentin els documents justificatius de l’acompliment de la subvenció.
12. Modificació de la resolució
En cas de que les persones beneficiàries de la subvenció no hagin assistit a un mínim d’un 80% de l’activitat extraescolar subvencionada, l’AFA de l’escola Pedralta haurà de comunicar-ho a l‘Ajuntament, que podrà atorgar l’import de la subvenció, si escau, a les següents persones no subvencionades que hagin quedat en llista d’espera per motius de no disponibilitat pressupostària en el moment de l’adjudicació.
13. Infraccions i sancions
Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions i omissions tipificades en la Llei general de subvencions i el responsable serà el beneficiari de la subvenció.
14. Legislació aplicable
Per allò no previst en aquestes bases, resultarà d’aplicació supletòria, la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la mateixa, la legislació en matèria de Règim local, les bases d’execució de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, (la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) així com totes aquelles normes de caràcter general o procedimental que en resultin d’aplicació.
15. Nota informativa
La percepció d’aquesta subvenció, en relació a l’IRPF, està subjecta i no exempta, i per tant, d’acord amb l’article 96 de la Llei 35/2006, la seva percepció pot donar lloc a l’obligació de presentar la corresponent declaració anual d’aquest impost.
16. Condicions suspensiva
La concessió de les subvencions queda condicionada a;
- L’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de l’atorgament.
- L’aprovació definitiva de les bases específiques que regulen aquesta subvenció.
La resolució de la convocatòria posa fi a la via administrativa. Contra aquesta resolució escau interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Girona, en el termini de 2 mesos a comptar del dia següent al de la notificació. Alternativament, i de forma potestativa, s’hi pot interposar recurs de reposició davant de la Junta de Govern de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, en el termini d’1 mes a comptar del dia següent al de la notificació.
18. Publicitat
Aquesta convocatòria es publicarà al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament i, d’acord amb el que preveu l’article 17.3 b de la Llei 38/2003, general de subvencions, se’n publicarà l’extracte al BOPG a través de la Base de Dades Nacionals de Subvencions.