Inici » Ajuntament » Subvencions » Convocatòria per a la concessió de la subvenció per a activitats festives d’associacions de veïns de nuclis descentralitzats de Santa Cristina d’Aro (No EUC’S).

Convocatòria per a la concessió de la subvenció per a activitats festives d’associacions de veïns de nuclis descentralitzats de Santa Cristina d’Aro (No EUC’S).

1. Objecte

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular l’adjudicació d’ajuts per a la realització d’activitats festives d’Associacions de veïns de nuclis descentralitzats de Santa Cristina d’Aro (No EUC’s) celebrades durant el període estival 2025 (Del 15 de juny al 30 de setembre de 2025).

La subvenció consistirà en l’atorgament d’ajuts per a un import total de 3.000,00€ a repartir entre les entitats adjudicatàries.

El procediment de concessió de la subvenció regulada en aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva.

2. Beneficiaris

Associacions de veïns de nuclis descentralitzats sense ànim de lucre (No EUC’s)  amb seu social a Santa Cristina d’Aro i/o les persones físiques que actuïn en representació de les esmentades entitats i que compleixin les següents condicions:

  • Estar donades d’alta al Registre Municipal d’Entitats
  • Estar al corrent de les dades i la documentació exigida a l’article 236 del Reial Decret 2568/1986 de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’AEAT i la TGSS, i no estar sotmès a les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari de subvencions previstes en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003.

3. Bases

Les bases específiques reguladores de la subvenció objecte d’aquesta convocatòria es van publicar al Butlletí Oficial de la Província de Girona, número 105, de 3 de juny de 2025, número d’edicte 4950.

4. Quantia de la subvenció

La subvenció és d’un import màxim de 3.000,00 euros.

La subvenció a la que fa referència la present convocatòria serà atorgat a càrrec a l’aplicació pressupostària 42 33800 48000 corresponent al pressupost municipal de l’exercici 2025.

5. Presentació de sol·licituds:

El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 22 de juliol fins al dia 5 d’agost de 2025.

Les sol·licituds s’hauran d’adreçar a l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, amb el model d’instància oficial que es podrà obtenir al Registre d’Entrada de l’Ajuntament o bé omplir-lo directament al model editable inclòs a la web municipal, adjuntant la documentació que es demana a la convocatòria.

6. Documentació

Les sol·licituds s’efectuaran segons model normalitzat per l’Ajuntament.

La documentació que caldrà presentar és la següent:

Quan s’observin defectes o omissions en les sol·licituds o es consideri necessari ampliar la informació, s’emplaçarà al sol·licitant, perquè, en el termini màxim de 10 dies, esmeni les mancances o aporti els documents, advertint-lo que, si no ho fa així, es tindrà per desistit de la seva sol·licitud.

7. Criteris per a la concessió

Aquesta subvenció s’atorgarà, seguint els següents criteris:

  • L’import mínim atorgat per associació és de 500 euros.
  • La resta de l’import de la subvenció es repartirà entre les entitats sol·licitants de manera proporcional a la puntuació rebuda fins a l’exhauriment de la partida pressupostària tenint en compte els criteris següents:
  • Es valoraran les peticions rebudes tenint en compte:
    • La quantitat d’activitats que organitzi l’associació (Màxim 70 punts)
      • Per cada activitat presentada: 10 punts
    • El cost de les activitats presentades (Màxim 30 punts)
      • Essent 30 la puntuació que s’atorgarà a l’associació que presenti el pressupost més elevat. La resta de peticions es puntuaran de manera proporcional.

L’import subvencionat no serà mai superior a l’import total declarat a la memòria ni a l’import real que l’associació aporti amb factures en el moment de la justificació. En cas que l’import justificat sigui inferior a l’import atorgat, l’entitat beneficiària rebrà la quantitat justificada.

8. Despeses subvencionables

És subvencionable qualsevol despesa corrent que tingui a veure amb les activitats lúdiques, recreatives i/o musicals que organitzin les associacions de veïns durant el període estival 2025 (Del 15 de juny al 30 de setembre de 2025): Contractació de conjunts musicals i/o d’equip humà tècnic, contractació d’equip de llum i so necessaris per a la celebració dels concerts i activitats, contractació de tallers, contractació d’animadors, lloguer d’equips sanitaris i altres materials complementaris.

No son subvencionables:

  • Els imports satisfets en concepte d’IVA quan tinguin el caràcter de despeses deduïbles, compensables o repercutibles per part de l’ens sol licitant de la subvenció.

Les activitats objecte de la subvenció s’hauran de realitzar en l’espai físic habilitat al qual pertanyi l’associació sol·licitant.

9. Obligacions de l’entitat beneficiària.

Son obligacions de l’entitat beneficiària per a poder cobrar la subvenció:

  • Realitzar les activitats proposats a la memòria presentada.
  • Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que ha d’efectuar l’òrgan instructor, si escau, i a qualsevol altra de comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l’exercici de les actuacions anteriors.
  • Comunicar a l’Ajuntament, en qualsevol moment i en tot cas abans de la justificació de l’aplicació dels fons, l’obtenció d’altres subvencions, ajuts i ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.
  • Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats d’acord amb la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, com també de tots els estats comptables i registres específics exigits per les bases reguladores específiques.
  • Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
  • Fer constar expressament el suport econòmic de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro en qualsevol acte, publicitat o difusió dels programes, activitats, inversions o actuacions que siguin objecte de subvenció.
  • Reintegrar els fons rebuts en els supòsits previstos en la legislació aplicable.
  • No estar afecte per causa d’incompatibilitat legal.

10. Exclusions

Les causes establertes per la Llei general de subvencions (38/2003 de 17 de novembre)

11. Instrucció del procediment

L’òrgan instructor és l’Àrea de Festes

Rebudes les peticions, aquestes seran examinades i comprovades per l’òrgan col·legiat, que emetrà un informe on hi constin:

a) Les sol·licituds presentades, amb la indicació de les no admeses.

b) La puntuació atorgada a cada sol·licitud admesa.

c) L’ordre de les sol·licituds de conformitat amb la puntuació aconseguida.

d) La quantia de la subvenció proposada.

e) Les sol·licituds desestimades, amb l’especificació dels motius.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució on hi constaran la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la quantia, i també s’hi ha d’especificar l’avaluació i els criteris de valoració que s’han seguit per efectuar-la.

L’òrgan instructor elevarà l’informe a la Junta de Govern Local de l’Ajuntament o a l’alcaldia que, com a òrgan concedent, resoldrà d’acord amb l’article 24 i el 25 LGS i en els termes establerts a les instruccions de gestió i justificació de subvencions.

El termini màxim per resoldre i notificar el procediment serà de 10 dies, comptats a partir del dia següent a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Tant l’acord de concessió com els possibles de denegació es notificaran individualment als interessats.

La notificació de la resolució és realitzarà d’acord amb el previst en l’article 40 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si en el termini de 10 dies a comptar des de l’endemà de la sol·licitud no s’ha notificat la resolució, aquesta s’entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu.

12. Justificació i pagament

El termini per a justificar la totalitat de l’acció subvencionada serà el 30 de novembre del present any de la convocatòria. S’haurà de presentar la següent documentació:

  1. Memòria justificativa del compliment de l’activitat o projecte
  2. Compte justificatiu amb:
    1. Detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat o  projecte
    1. Relació de les despeses de l’activitat o projecte
  3. Certificació conforme el beneficiari està al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’AEAT i amb la TGSS. L’Ajuntament pot obtenir aquestes certificacions si l’entitat no s’hi oposa expressament (Cas de la TGSS) o si l’entitat ho autoritza expressament (Cas de l’AEAT).

El pagament de la subvenció s’efectuarà mitjançant transferència bancària al compte de l’entitat bancària de la entitat beneficiària que consti a la fitxa de creditors de l’Ajuntament.

Les subvencions amb una quantia superior a 300€ tributen i estan subjectes a retenció

13. Infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions i omissions tipificades en la Llei general de subvencions i el responsable serà el beneficiari de la subvenció.

14. Legislació aplicable

Per allò no previst en aquestes bases, resultarà d’aplicació supletòria, la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la mateixa, la legislació en matèria de Règim local, les bases d’execució de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, (la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) així com totes aquelles normes de caràcter general o procedimental que en resultin d’aplicació.

15. Nota informativa

La percepció d’aquesta subvenció, en relació a l’IRPF, està subjecta i no exempta, i per tant, d’acord amb l’article 96 de la Llei 35/2006, la seva percepció pot donar lloc a l’obligació de presentar la corresponent declaració anual d’aquest impost.

16. Condicions suspensiva

La concessió de la subvenció queda condicionada a;

  1. L’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de l’atorgament.
  2. L’aprovació definitiva de les bases específiques que regulen aquesta subvenció.

17. Règim de recursos

La resolució de la convocatòria posa fi a la via administrativa. Contra aquesta resolució escau interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Girona, en el termini de 2 mesos a comptar del dia següent al de la notificació. Alternativament, i de forma potestativa, s’hi pot interposar recurs de reposició davant de la Junta de Govern de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, en el termini d’1 mes a comptar del dia següent al de la notificació.

18. Publicitat

Aquesta convocatòria es publicarà al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament i, d’acord amb el que preveu l’article 17.3 b de la Llei 38/2003, general de subvencions, se’n publicarà l’extracte al BOPG a través de la Base de Dades Nacionals de Subvencions.

Consulteu la publicació de la convocatòria al BOP aquí: https://ssl4.ddgi.cat/bopV1/pdf/2025/138/202513806603.pdf

Ves al contingut