Ves al contingut
Inici » Tràmits i gestions » Registre Municipal d’Entitats

Registre Municipal d’Entitats

Les entitats que operen a Santa Cristina d’Aro estan recollides al Registre Municipal d’Entitats.

El Registre Municipal d’Entitats és una relació de les entitats existents al municipi. La inscripció al Registre Municipal d’Entitats és voluntària i es pot fer en qualsevol moment, un cop s’hagi fet el tràmit de creació de l’entitat.

Les entitats inscrites al Registre Municipal d’Entitats tenen l’obligació de comunicar qualsevol variació de les seves dades registrals.

Per a què serveix inscriure’s al Registre Municipal d’Entitats?

Les entitats inscrites en aquest registre poden sol·licitar l’ús dels recursos públics municipals, presentar-se a les diferents convocatòries de subvencions i, en resum beneficiar-se  de les mesures de foment que les administracions públiques tenen l’obligació de promoure en l’àmbit de l’associacionisme.

Procés d’INSCRIPCIÓ de les dades d’una entitat al registre

La inscripció al Registre Municipal d’Entitats és voluntària i es pot fer en qualsevol moment, un cop s’hagi fet el tràmit de creació de l’entitat.

Aquesta és la documentació que ha de presentar una associació de nova creació a l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro per tal que es pugui beneficiar de les mesures de foment que les administracions públiques tenen l’obligació de promoure en l’àmbit de l’associacionisme (Art. 31 de la Llei Orgànica 1/2002 de 22 de març, d’Associacions).

Per a fer-ho cal que es presenti la instància d’alta d’una entitat al Registre Municipal d’Entitats que trobareu a l’enllaç inferior, degudament omplerta, al Registre General d’entrada de l’Ajuntament juntament amb els documents acreditatius que se sol·liciten i la fitxa de les dades de l’entitat degudament omplerta.

Procés de MODIFICACIÓ de les dades d’una entitat al registre

Les entitats inscrites al Registre Municipal d’Entitats ténen la obligació de comunicar qualsevol variació de les seves dades registrals.

Per a fer-ho, les entitats poden fer servir aquests models normalitzats per a comunicar les variacions dels càrrecs directius, així com les dades anuals que s’han d’actualitzar (Pressupost anual, activitats anuals, certificat del nombre de socis anual).

Cal presentar la instància de modificació de dades d’una entitat al Registre Municipal d’Entitats que trobareu a l’enllaç inferior al Registre General d’Entrada de l’Ajuntament, juntament amb la fitxa de dades de l’entitat degudament omplerta amb les variacions que hagi sofert l’entitat.

Procés de BAIXA d’una entitat al registre

La baixa al Registre Municipal d’Entitats es pot produir:

  • Per canvi de domicili social de l’associació a una altra població
  • Per dissolució de l’entitat

Per tal que una associació es doni de baixa al Registre Municipal d’Entitats, cal que presenti la instància de baixa d’una entitat al Registre Municipal d’Entitats que trobareu en l’enllaç inferior, degudament omplerta, al Registre General d’entrada de l’Ajuntament juntament amb la documentació acreditativa que se sol·licita.

Ves al contingut