Ahir dimarts, 28 de juliol, es va dur a terme el Ple Ordinari Municipal del mes de juliol, de manera presencial a les 14:00 h a la Sala de Plens de l'Ajuntament.
Podeu visualitzar la sessió íntegra al portal de videoactes de l'Ajuntament de Santa Cristina d'Aro, o bé al nostre canal de Youtube.
A l'inici del Ple, es va llegir i aprovar per unanimitat l'acta de la sessió anterior, del Ple Ordinari de data 30 de juny de 2026.
Tot seguit, la secretària va llegir les següents propostes d'aprovació de la part resolutiva de l'ordre del dia, totes les quals van ser aprovades de la següent manera:
2.- Proposta d’aprovació de l’estudi de demanda del servei de Taxi de Santa Cristina d’Aro i aprovació inicial de la creació d’una nova llicència de taxi estacional a tenor de la demanda existent actual al municipi de Santa Cristina d’Aro. Aprovada per unanimitat.
3.- Proposta d’aprovació de les bases específiques reguladores per a l’atorgament de subvencions a entitats que realitzen accions de caire social a Santa Cristina d’Aro, per a l’exercici 2026. Aprovada per unanimitat.
4.- Proposta d'aprovació de la concertació d’un préstec a llarg termini amb l’entitat financera Caja Rural de Aragon Sociedad Cooperativa de Credito, per al finançament de la “Modificació de crèdit 10/2026 – CANVI FINANÇAMENT – SC – CE” . Aprovada per unanimitat.
5.- Proposta d'aprovació de reconeixement extrajudicial de crèdit. Aprovada amb 11 vots a favor (Tots, Guanyarem, Junts i PSC) i 1 abstenció (ERC).
6.- Proposta d'aprovació de reconeixement extrajudicial de crèdit. Aprovada amb 11 vots a favor (Tots, Guanyarem, Junts i PSC) i 1 abstenció (ERC).
7.- Proposta d'aprovació de reconeixement extrajudicial de crèdit. Aprovada amb 11 vots a favor (Tots, Guanyarem, Junts i PSC) i 1 abstenció (ERC).
8.- Proposta d'aprovació de reconeixement extrajudicial de crèdit. Aprovada amb 11 vots a favor (Tots, Guanyarem, Junts i PSC) i 1 abstenció (ERC).
9.- Proposta de rectificació del punt segon de l'acord del ple municipal de data 31 de març de 2026, relatiu a autoritzar i disposar la despesa per a la contractació dels serveis de recollida i transport de residus municipals i neteja viària de Santa Cristina d’Aro. Aprovada per unanimitat.
Passant a l'activitat de control, la secretària va donar coneixement dels següent punts de l'odre del dia:
10.- Dació de compte dels decrets d'alcaldia. Coneixement.
11.- donar coneixement de l‘acord pres per JGL de data 1 de juliol de 2026 relatiu a l’aprovació dels preus públics del Festival Concerts d’Aro 2026. Coneixement
12.- Donar coneixement de ‘acord pres per la JGL de data 1 de juliol de 2026 relatiu a l’aprovació dels preus públics del servei de formació d’anglès de l’àrea de Joventut. Coneixement
En el punt 13è, es va presentar una nova proposta de declaració institucional en suport a les persones i als municipis afectats per l'incendi forestal de les Gavarres, així com per l'impuls d'una millor gestió forestal i de la prevenció dels incendis. La urgència de la proposta es va aprovar per unanimitat, així com la proposta en sí.
La ronda de precs i preguntes la va iniciar el grup d'ERC, que va fer un prec: potenciar les reunions amb les urbanitzacions i la gent del poble pel que fa a la difusió informativa de la prevenció d'incendis.
Tot seguit, el grup de Guanyarem va iniciar la seva ronda amb una felicitació per la Festa Major d'enguany. A continuació, va fer tres precs relacionats amb la Festa Major. El primer, per demanar la col·locació d'una rampa d'accessibilitat a la plaça del Mercat. El segon, per sol·licitar que les gàbies buides de les cadires es col·loquin a un altre lloc d'aquesta mateixa plaça, perquè no afecti la visibilitat de les persones que miren els concerts. El tercer i darrer, per demanar que es revisi la ubicació on s'allotgen els firaires durant la durada de la Festa Major, ja que el pàrquing on s'han instal·lat enguany creava algunes molèsties al veïnat.
El grup de Junts no va fer cap pregunta, i va agrair a l'equip de govern i al personal del consistori la seva implicació amb la cursa popular realitzada el dissabte de Festa Major.
El grup del PSC tampoc va fer cap pregunta i també va felicitar tothom per la Festa Major.
El ple es va donar per finalitzat al voltant de les tres de la tarda.
Us recordem que podeu assistir de manera presencial als pròxims plens o bé seguir-los en directe a través del canal de Youtube del consistori.
