Ahir dimarts, 25 de febrer, es va dur a terme el Ple Ordinari Municipal del mes de febrer, de manera presencial a les 14:00 h a la Sala de Plens de l'Ajuntament.
Podeu visualitzar la sessió íntegra al portal de videoactes de l'Ajuntament de Santa Cristina d'Aro, o bé al nostre canal de Youtube.
A l'inici del Ple, es va llegir i aprovar l'acta de la sessió del Ple ordinari de data 28 de gener de 2025, i es va donar coneixement dels decrets d'Alcaldia i de les sentències i interlocutòries.
A continuació, es va donar compte del decret d’alcaldia número 132/2025 de compareixença en el RCA 367/2024 C i de l’acord de JGL de data 29/01/2025 relatiu als preus públics del servei anual de l’esquiada jove.
Tot seguit, el secretari va llegir la sisena proposta, d’aprovació de reconeixement extrajudicial de crèdit d’obligacions, la qual es va aprovar per majoria simple amb 6 vots a favor (Tots i Junts) i 5 abstencions (ERC, Guanyarem i PSC).
Les següents propostes (de la 7 a la 10) també es van aprovar per majoria simple amb 6 vots a favor (Tots i Junts) i 5 abstencions (ERC, Guanyarem i PSC):
7.- Proposta d’aprovació de la convalidació de l’omissió de la funció interventora i reconeixement extrajudicial de crèdit d’obligacions.
8.- Proposta d’aprovació de reconeixement extrajudicial de crèdit d’obligacions.
9.-Proposta d’aprovació del reconeixement extrajudicial de crèdit d’obligacions.
10.-Proposta d’aprovació de reconeixement extrajudicial de crèdit d’obligacions.
No hi va haver proposicions urgents.
La ronda de precs i preguntes la va iniciar el grup de Tots x Santa Cristina, que va respondre a una consulta que es va realitzar al ple de gener, en relació al servei de l'Escola Bressol Guirigall. Segons va informar, es crearà una borsa de treball amb formació.
Seguidament, el grup d'ERC va formular diverses preguntes, sobre el pagament de factures recurrents i les licitacions pendents, factures endarrerides, l'estat de la licitació del gestor d'expedients, el curs de coherència cardíaca, el tractament de la processionària, el nou recorregut de la rua de Carnaval, l'ús del glifosat en espais públics i el programa lèxic. Va acabar la seva intervenció amb agraïments al personal i desitjant un bon Carnaval.
Des del grup de Guanyarem, es va fer una única petició, que es tingués en compte a la Oposició i que se'ls mantingués informats en tot moment.
El regidor de Junts només va formular una pregunta, referent a la data de publicació de la subvenció per a entitats esportives singulars.
En darrer lloc, la regidora del PSC va iniciar la seva intervenció demanant que, a les comissions informatives, es facilités la informació per regidories. A continuació, va preguntar sobre l'enquesta d'educació 360 (proposant algunes millores), la reunió de l'equip de govern amb el departament d'Ensenyament de la Generalitat, l'ús de l'espai de l'antiga instal·lació del banc d'aliments, la poda dels arbres del C/ Salvador Espriu, l'estat de les votacions del Comitè d'Empresa i sobre el recorregut de la rua infantil de Carnaval (proposant algunes millores).
En acabat, el grup de Tots x Santa Cristina va reprendre el torn de preguntes per fer alguns aclariments sobre la reunió de l'equip de govern amb Sanitat per parlar sobre el dispensari municipal, els horaris de l'oficina de Correus i l'estat de la valoració dels llocs de treball. Finalment, va acabar la seva intervenció desitjant a tothom un bon Carnaval.
El Ple es va donar per finalitzat al voltant de dos quarts quatre de la tarda.
Us recordem que podeu assistir de manera presencial als pròxims plens o bé seguir-los en directe a través del canal de Youtube del consistori.
Aquí teniu l'enllaç del darrer ple en directe: https://www.youtube.com/watch?v=sj7QDD0Xzcg