Ves al contingut
Inici » Àrees i serveis » Cultura » Arxiu municipal

Arxiu municipal

Presentació de l’arxiu

L’Arxiu Municipal de Santa Cristina d’Aro és el servei especialitzat de l’Ajuntament en la gestió, tractament, preservació i comunicació de la documentació que custodia. A l’Arxiu es conserva el fons de l’ajuntament i altres fons i col·leccions d’empreses, entitats i persones relacionades amb el municipi.

Les seves funcions són, fonamentalment, dues: la gestió de la documentació de l’Ajuntament –des de la seva tramitació fins al seu arxivament– i la difusió cultural a partir de la documentació que custodia. En aquest sentit, el servei esdevé una eina al servei de l’Ajuntament i les seves oficines i també al servei de la ciutadania.

La imatge és un cartell en català titulat “Arxivera? Però a què et dediques?” que il·lustra les funcions d’una arxivera amb icones i textos breus. Mostra tasques com gestionar documents (paper i electrònics), tractar-los des de la creació fins a la conservació, identificar, descriure, classificar, preservar, avaluar i donar accés. També inclou funcions com establir criteris, cercar solucions per al tractament de la informació, fer funcionar l’administració electrònica, formar usuaris i productors de documentació, i garantir que la ciutadania accedeixi al que necessita.

Segueix-nos a les xarxes socials:

Ves al contingut