Pla estratègic de Subvencions 2022-24

Consultar

  • Inici
  • Subvencions
  • CONVOCATORIA PER LA CONCESSIÓ DE LES TARGETES MONEDER DE L’AJUNTAMENT DE SANTA CRISTINA D’ARO PER L’ADQUISICIÓ D’ALIMENTS DE PRIMERA NECESSITAT I/O PRODUCTES D’HIGIENE PERSONAL, DOMÈSTICA I FARMÀCIA

subvencions vigents

CONVOCATORIA PER LA CONCESSIÓ DE LES TARGETES MONEDER DE L’AJUNTAMENT DE SANTA CRISTINA D’ARO PER L’ADQUISICIÓ D’ALIMENTS DE PRIMERA NECESSITAT I/O PRODUCTES D’HIGIENE PERSONAL, DOMÈSTICA I FARMÀCIA

Índex de La convocatòria per la concessió de les targetes moneder de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro

Capítol 1. Disposicions Generals. 3

1.1 Antecedents i justificació. 3

1.2 Definició, objecte i finalitat 4

1.3 Emmarcament legal 4

Capítol 2. Procediment de gestió en la tramitació de les targetes moneder, persones beneficiàries, òrgans de gestió, criteris d’atorgament i ordenació de pagament. 5

2.1 Procediment 5

2.2 Vigència i terminis. 5

2.2.1 Vigència. 5

2.2.2 Termini de presentació, resolució i atorgament de sol·licituds. 5

2.3 Persones beneficiàries i criteris de concessió. 6

2.4 Deures i obligacions de les persones beneficiàries. 7

2.5 Òrgans competents per a la gestió, validació, avaluació i resolució dels expedients. 7

Capítol 3. Import dels ajuts. 9

Capítol 4. Control, seguiment i avaluació. 9

Capítol 5. Documentació. 10

Capítol 6. Productes bàsics. 11

Capítol 7. Mitjans de notificació de la resolució i publicitat. 11

7.1 Notificacions. 11

7.2 Publicitat. 11

Capítol 8. Règim jurídic. 11

8.1 Règim jurídic. 12

8.2 Interposició de recursos. 12

Capítol 9. Tractament de dades personals i confidencialitat de les targetes concedides  13

Capítol 10. Infraccions i sancions. 13

Capítol 11. Principis ètics i de conducta. 13

Capítol 12. Legislació aplicable. 14

Capítol 13. Nota informativa. 14

Capítol 1. Disposicions Generals

1.1 Antecedents i justificació

És voluntat de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro donar resposta a les necessitats del municipi i poder treballar per la unificació de criteris, així com per tal que tots els ciutadans residents en l’àmbit territorial del Baix Empordà gaudeixin de les mateixes oportunitats de veure garantida la cobertura de les seves necessitats més bàsiques i essencials.

L’objectiu és promoure l'autonomia de les persones i protegir-ne la seva dignitat mitjançant l'exercici de la llibertat, el dret a escollir i la capacitat de decisió de les pròpies estratègies de supervivència. L'adquisició d'aliments s'hauria de considerar des d'un paradigma de la intervenció social que impliqui competència i judici de les persones beneficiàries i situï les persones en un rol actiu d'autogovern, responsable i amb criteris de compra, més que no pas en el rol passiu de la persona perceptora d'una ajuda[1].

Amb aquest recurs s’evita l'estigmatització i es potencia la normalització de les persones que han de fer ús d'aquests tipus d'ajuts, ja que:

  • Facilita l'autonomia de la persona, l'autogestió econòmica i la responsabilitat
  • Facilita l'accés a aliments frescs i, per tant, una alimentació de qualitat, equilibrada i saludable.
  • Millora la gestió local de les polítiques de distribució d'ajuts econòmics per l'alimentació.
  • L’ús de la targeta moneder s'ha de vincular al pla de treball individual.

És per tots aquests motius descrits, i per tal d’articular i fer front a l’actual demanda d’alimentació i altres demandes d’Ajudes d’Urgència Socials relacionades amb la cobertura de necessitats essencials, que des d’aquest ajuntament es vol implantar un model de targeta moneder (en endavant, TM), ja àmpliament estès i provat en l’àmbit territorial del Baix Empordà.

1.2 Definició, objecte i finalitat

1.2.1. Definició de la targeta moneder És tracta d’un instrument per tal de vehicular els ajuts econòmics de primera necessitat, per tal de permetre a la persona usuària, amb perfil de vulnerabilitat i amb recursos molt limitats, la compra i adquisició d’aquests.

La targeta moneder ha de permetre adquirir aliments, productes de primera necessitat, productes d’higiene personal, domèstica i farmàcia.

1.2.2. L’objecte d’aquesta convocatòria és la fixació del procediment a seguir per poder ser persona beneficiària de les targetes moneder per l'adquisició d’aliments de primera necessitat i farmàcia. 

1.2.3. Finalitat de l’ajut. Els ajuts a què es refereix l'article anterior tenen caràcter voluntari i eventual i consisteix en tenir dret a la targeta moneder per l'adquisició d’aliments de primera necessitat, higiene i farmàcia.  Aquest és un servei gratuït.

1.2.4. Característiques. Les persones i/o famílies, per ser beneficiàries de les ajudes previstes en aquestes convocatòria, hauran de complir els requisits aprovats en el present escrit. Les targetes moneder són lliurament revocables en tot moment, la seva durada finalitza a 31/12 de l’any en curs i no generen cap dret per a l'obtenció d'altres ajudes en anys posteriors ni al·legar com a precedent.

1.3 Emmarcament legal

- Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic, concretament en l’article 30 que regula les prestacions d’urgència social, que tenen com a finalitat atendre les situacions de necessitat puntual, urgents i bàsiques de subsidència de les persones en situació de vulnerabilitat amb càrrec als pressupostos de les entitats locals i d’acord amb les competències que tenen en l’àmbit dels serveis socials bàsics; tenint en compte la seva modificació amb la Llei 5/2020, del 29 d’abril, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic i de creació d’impost sobre els instal·lacions que incideixen en el medi ambient.

- Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials, i en el seu article 17 c), en el qual s’estableix que els serveis socials bàsics dels ens locals tenen la funció de gestionar les prestacions d’urgència social.

Capítol 2. Procediment de gestió en la tramitació de les targetes moneder, persones beneficiàries, òrgans de gestió, criteris d’atorgament i ordenació de pagament.

2.1 Procediment

El procediment per a la concessió de les targetes moneder previstes en aquesta convocatòria serà el de concessió en règim de concurrència competitiva i convocatòria oberta.

El procediment de tramitació serà mitjançant convocatòria pública que s’ajustarà al que disposen les bases i aquesta convocatòria.

2.2 Vigència i terminis

2.2.1 Vigència

Aquesta convocatòria tindrà vigència durant l’exercici 2.025.

Les targetes moneder atorgades tindran una vigència de 4 mesos, passat aquest termini caldrà realitzar una nova sol·licitud.

2.2.2 Termini de presentació, resolució i atorgament de sol·licituds

El termini d’inici de presentació de sol·licituds serà a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de la Província (BOP).

  • Presentació de sol·licituds:
    • Les sol·licituds per obtenir una targeta moneder es podran presentar des de l’endemà de la publicació al BOP el mes de gener fins al 15 novembre de 2025.
    • El termini per presentar sol·licituds serà fins al dia 15 de cada mes. Les sol·licituds rebudes després del dia 15 seran valorades el mes següent.
  • Valoració, resolució i atorgament:
    • Les sol·licituds presentades del dia 1 al dia 15 de cada mes, es valoraran i es resoldran abans de finals de cada mes.
    • Mensualment s’emetrà informe de l’Àrea de serveis socials a l’òrgan competent per resoldre, on es detallarà les sol·licituds aprovades i denegades.
    • Un cop valorades les sol·licituds i resoltes, es notificarà en tots els casos a l’interessat/da la resolució del recurs sigui favorable o no favorable, i  se’ls comunicarà el procediment per rebre la targeta.
    • L’atorgament de la targeta farà efectiu per al mes següent a la presentació de la sol·licitud. La persona sol·licitant realitzarà una entrevista amb la tècnica referent amb la fi de signar el full de compromís i el pla de treball a seguir.
  • Vigència de les targetes:
    • Les targetes moneder atorgades tindran una vigència de 4 mesos. Això vol dir que les persones beneficiàries hauran de renovar la seva sol·licitud cada quatre mesos, presentant una nova sol·licitud d’accés, per acreditar que compleixen els requisits per continuar rebent la targeta.
  • Cicles mensuals:
    • El procés es repetirà cada mes.
    • Les sol·licituds noves es podran presentar fins al dia 15 de cada mes, i les resolucions es realitzaran cada final del mes, per al mes següent.
    • Les persones beneficiaries que desitgin renovar la seva targeta, finalitzats els 4 mesos de vigència, hauran de realitzar una nova sol·licitud per continuar gaudint de la targeta per al període següent.

2.3 Persones beneficiàries i criteris de concessió

  1. Tenen dret a ser persones beneficiàries de les targetes moneder, les persones i/o famílies que reuneixin els següents requisits: 
  • Empadronades a Santa Cristina d’Aro.
  • Ser major de 18 anys o ser menor de 18 anys i viure independitzat.
  • No superar uns Ingressos nets igual o inferiors al 35% de la Renda Garantida de Ciutadania*

Membres familiars 

Renda Garantida de Ciutadania

Ingressos nets igual o inferiors al 35% de la Renda Garantida de Ciutadania

1 membre    

755,85€

264,55€

2 membres

1.133,73€

396,81€

3 membres

1.247,10€

436,49€

4 membres

1.360,47€

476,16€

5 o més membres

1.375,59€

481,46€

*El barem s’actualitzarà de manera automàtica amb l’indicador de la Renda Garantida de Ciutadania

  1. Per calcular aquest import es sumaran tots els ingressos nets: nòmines, prestacions, pensió d'aliments, beques, ajuts lloguer, entre altres i es descompten les despeses de: hipoteca o lloguer (com a màxim imports establerts per la Generalitat de Catalunya per les prestacions de lloguer)[2], i despeses bàsiques (subministres, farmàcia...) segons criteri establert: (150€/ mensuals per famílies nombroses i 130€ per la resta de famílies). Les despeses de medicació ajustades a cada cas es restaran.

A efectes de recompte, en les unitats de convivència on un dels membres tingui reconeguda una situació de discapacitat i/o dependència, a efectes de càlcul es comptabilitzarà com un membre més. (Ex: matrimoni amb un membre amb dependència, s’aplicarà el barem de tres membres)

  1. No poden disposar d’un saldo actual bancari superior a 1.500€
  2. No es podrà accedir quan el sol·licitant i els membres de la unitat de convivència disposin d’altres béns immobles que no sigui l’habitatge habitual.
  3. Les persones amb situació administrativa irregular hi podran optar si tenen menors a càrrec i/o amb dificultats de salut acreditades pel sistema públic sanitari.
  4. Aquelles persones que el professional dels serveis socials bàsics detecta i valora que existeix una situació de risc o desemparament per a la persona o nucli familiar, en especial aquells que hi ha infants en risc, violència i/o gent gran en risc.
  5. El nucli familiar no podrà ser beneficiari de targetes d’alimentació d’altres entitats i/o administracions, tret de casos molt excepcionals d’alt risc i sempre prèvia valoració de la professional de referència.

2.4 Deures i obligacions de les persones beneficiàries.

  1. Comunicar a l'àrea de serveis socials de l'Ajuntament l'obtenció d'altres ajudes per a la mateixa Serà a valoració de l’EBASP aquesta compatibilitat.
  2. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i avaluació dels tiquets de compra, facilitant tota la informació requerida, amb la finalitat de verificar la correcta destinació de la despesa.
  3. Informar al professional tècnic referent, si la persona beneficiaria ha de marxar fora del municipi i la durada, amb la fi de donar de baixa la recàrrega de la targeta moneder.
  4. Acreditar els requisits exigits per tenir accés a la targeta moneder i/o comunicar qualsevol modificació de les circumstàncies que han determinat la concessió de la targeta moneder i en qualsevol cas facilitaran tota la documentació que requereixi.
  5. La targeta és personal i intransferible.
  6. Signar i complir amb el pla de treball establert (model establert) per la tècnica de referència de l’àrea de serveis socials de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro.
  7. Signar el  full de compromís (model establert) en el qual consta: normativa de la targeta moneder. 
  8. Les targetes tenen una durada de 4 mesos. Aquesta durada serà renovable si segueixen complint els requisits. Passat el temps de validació de la targeta, si no es diu el contrari, la targeta moneder es donarà de baixa automàticament. La persona que vulgui tornar a tenir accés, haurà d'iniciar el procediment de sol·licitud.

2.5 Òrgans competents per a la gestió, validació, avaluació i resolució dels expedients.

2.5.1.- La gestió de les sol·licituds es farà des de l’àrea de serveis socials de Santa Cristina d’Aro.

2.5.2.- El personal de l’àrea de serveis socials informen dels requisits, deures i obligacions de les targetes moneder, en el curs de complir-los, sol·licitant la gestió i valoració de la targeta mitjançant registre d’entrada adjuntant la documentació requerida. La valoració i gestió dels expedients de la targeta moneder està encomanada a l’àrea de serveis socials. Un cop feta la valoració, en cas que compleixi amb els requisits i tingui aprovada la targeta, la persona sol·licitant tindrà entrevista amb la tècnica referent amb la fi de signar el full de compromís i el pla de treball a seguir.

2.5.3.- En el cas que els documents adjuntats en la sol·licitud fossin incorrectes o incomplets,  els serveis administratius de l’àrea de serveis socials podran requerir a la persona interessada la correcció de les anomalies detectades. Si el sol·licitant no esmena les dites anomalies en el termini màxim de 10 dies hàbils, es procedirà a la revocació de la sol·licitud de la targeta d’aliments.

2.5.4.- Les sol·licituds que no puguin ser ateses per manca de disponibilitat pressupostària, i acompleixi el requisit, seran denegades.

2.5.5.- L’Ajuntament limitarà el número màxim de targetes no essent superior a 30 per any.

2.5.6.- La tècnica de serveis socials emetrà informe proposta que es valorarà conjuntament amb la coordinadora que es compleixin els requisits establerts en aquestes convocatòria. Posteriorment es realitzarà acord per Junta de Govern Local o per  decret d’alcaldia en cas d’urgència (assabentant posteriorment a JGL), per a l’aprovació de l’atorgament de la targeta. Es notificarà en tots els casos a l’interessat/da la resolució del recurs sigui favorable o no favorable.

2.5.7.- La Junta de Govern Local o l’Alcalde (en casos urgents) ordenarà el pagament i Tresoreria efectuarà les transferències el número de compte habilitat per a les targetes moneder.

Tal i com estableix l’art. 14.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones físiques poden escollir en tot moment si es comuniquen amb les administracions públiques per exercir els seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques. El mitjà escollit per la persona per comunicar-se amb les administracions públiques, pot ser modificat per aquella en qualsevol moment.

Capítol 3. Import dels ajuts

L’import econòmic de cada targeta serà variable en funció del número de membres de la unitat familiar o de convivència. S’avaluarà cada sol·licitud, d’acord amb els criteris de valoració establerts.

Els imports econòmics que es carreguen a les targetes no superarà els següents imports:

  • Persona sola: 60 €/mensuals.
  • Unitat familiar de 2 membres: 90€/ mensuals.
  • Unitat familiar de 3 membres: 120€/ mensuals.
  • Unitat familiar de 4 o més membres: 150€/ mensuals.

Les subvencions a les que fa referència la present convocatòria seran atorgades a càrrec a l’aplicació pressupostària 82 23100 48001  Ajudes urgències socials corresponent del pressupost municipal de l’exercici 2025 i fins que s’exhaureixi la dotació de 12.000€.

En cas que la demanda d’ajuts superi la dotació, malgrat acompleixi els requisits, seran denegades per manca de disponibilitat pressupostària.

 

Capítol 4. Control, seguiment i avaluació.

Les persones beneficiaries hauran de portar a l’àrea de serveis socials durant els 15 dies posteriors a la recàrrega econòmica de la targeta moneder els tiquets de les compres realitzades, i es podran sotmetre a les actuacions de comprovació i seguiment de la despesa realitzada amb la finalitat de verificar la correcta utilització de la targeta moneder  i que segueixin complint el requisits d’aquestes convocatòria.

Seran causes de suspensió automàtica de la targeta moneder.

  1. No compliment de les convocatòria en el moment del control, seguiment i avaluació.
  2. Deixar de residir a Santa Cristina d’Aro.
  3. Deixar d'atendre injustificadament dos requeriments que l'ens o l'òrgan gestor hagi dut a terme per comprovar la continuïtat dels requisits d'accés a la targeta moneder.
  4. No informar a l’àrea de serveis socials del/s canvi/s( social/s, familiar/s, econòmic/s, sanitari/s) que es produeixin en relació amb la unitat de convivència, i que puguin afectar al manteniment del dret a la percepció de la targeta moneder.
  5. L'engany en l'acreditació dels requisits.

Seran causes de valoració per la suspensió de la targeta moneder.

  1. La venda o fer un mal ús dels aliments adquirits amb la targeta moneder.
  2. La no adquisició dels productes que es consideren bàsics (segons capítol 6 d’aquestes convocatòria) i que sigui sense causa justificada. En aquest cas es penalitzarà amb un mes sense recàrrega econòmica.
  3. En cas que durant 2 vegades consecutives no s’adquireixin els productes bàsics (segons capítol 6 d’aquestes convocatòria) i sigui sense causa justificada, no es podrà fer renovació de l'ajut fins una nova valoració de l’EBASP.
  4. En cas d’estades fora del municipi, sense previ avís a la tècnica referent, no es podrà fer renovació de l'ajut fins una nova valoració de l'EBASP. Per estades fora del municipi s’haurà d’informar a l’àrea de serveis socials i la recàrrega econòmica de la targeta moneder quedarà paralitzada, fins que la persona torni al municipi i avisi del seu retorn.
  5. La no presentació dels tiquets justificants de la compra, sense causa justificada, comporta la no recàrrega de la següent mensualitat.

La recàrrega econòmica de les targetes moneder serà mensual (fins a data de caducitat establerta en el pla de treball) i des del moment que s’aprova per junta de govern local i/o decret sempre i quan es compleixin els requisits establerts en aquestes convocatòria.

La sanció que pertoqui, es procedirà  durant el mes següent d’haver comprovat la infracció.

Capítol 5. Documentació.

La presentació de la instància de sol·licitud de la subvenció pressuposa automàticament el coneixement i l’acceptació de les normes que la regulen.

La sol·licitud haurà d’anar acompanyada amb la documentació comuna següent:

  1. DNI/NIE/PASSAPORT dels sol·licitant i dels altres membres de la unitat familiar.
  2. Moviments bancaris dels últims 6 mesos i/o documentació acreditativa dels ingressos i despeses de totes les persones de la unitat familiar major de 18 anys (en cas que en els moviments bancaris quedin reflectits la despesa de lloguer-hipoteca, pensions, nòmines, pensió d’aliments o altres ingressos, NO caldrà presentar la documentació que justifiqui aquets barems).
  3. Declaració jurada d'altres ingressos i/o declaració jurada que argumenti la manca de documentació presentada.
  4. Vida laboral actualitzada.

Documentació si s’escau:

- Certificat de prestacions/ o certificat negatiu, de tots els membres majors de 18 anys.

Altra documentació en cas que sigui necessari:

- Certificat de pensions  jubilació , viudetat , orfandat , invalidesa (INSS/Departament de drets socials) 

- Certificats de pensions d'altres països (si és el cas).

- Conveni de separació (si és el cas) 

- Despesa d’habitatge habitual (lloguer o hipoteca). 

Altra documentació que la tècnica considera necessària per justificar la situació.

En el cas que els documents acreditatius de la justificació de la targeta moneder fossin incorrectes o incomplets, els serveis administratius de serveis socials podran requerir a la persona interessada la correcció de les anomalies detectades. Si la persona sol·licitant no esmena les dites anomalies en el termini màxim de 10 dies hàbils, es procedirà a la revocació de la targeta moneder.

Capítol 6. Productes bàsics.

Els productes a comprar amb la targeta moneder han de ser:

  • Aliments de primera necessitat i/o productes d'higiene personal, domèstica i farmàcia, (begudes alcohòliques, petit electrodomèstic i utillatge de la llar queden exclosos).
  • Medicaments amb prescripció mèdica.

Capítol 7. Mitjans de notificació de la resolució i publicitat.

7.1 Notificacions.

La notificació de la resolució es realitzarà de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.2 Publicitat.

Es garanteixen els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació. Anualment es subministra a la Base de Dades Nacional de Subvencions un edicte de la convocatòria específica d’aquestes convocatòria així com un extracte per a la seva publicació en el BOP de Girona. Tanmateix, s’anunciarà a l’e-tauler i als mitjans de comunicació.

Capítol 8. Règim jurídic.

8.1 Règim jurídic.

En tot el que no preveuen aquestes convocatòria serà d’aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, el Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, i la resta de disposicions legals i reglamentàries aplicables. La presentació de la sol·licitud implica la plena acceptació i coneixement de les presents convocatòria.

8.2 Interposició de recursos.

Potestativament podeu interposar prèviament recurs de reposició, davant de l’òrgan que hagi dictat l’acte, en el termini d’un mes, a comptar del dia següent al d’aquesta notificació. Si transcorre el termini d’un mes a comptar del dia següent al de la data d’interposició del recurs de reposició, sense que hagi estat dictada i notificada la resolució expressa, el recurs de reposició s’entendrà desestimat, i en aquest cas, el recurs contenciós administratiu podrà interposar-se en el termini de sis mesos a comptar del dia següent al de la data en què presumptament s’hagi desestimat el recurs de reposició. Tot això sens perjudici de qualsevol altre recurs o reclamació que considereu convenient d’interposar.

La resolució serà definitiva i esgota la via administrativa. Contra ella, podeu interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des del dia següent al de la recepció de la notificació, davant del corresponent Jutjat Contenciós-Administratiu dels de Girona.

Capítol 9. Tractament de dades personals i confidencialitat de les targetes concedides

Amb la presentació de la sol·licitud de targeta moneder a l’Ajuntament la part interessada dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal, laboral, econòmic i familiar que són necessàries per a la tramitació del corresponent expedient.

Així mateix i d’acord amb Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, les dades d’aquest caràcter subministrades per la part interessada, així com les contingudes en la documentació adjunta necessària per la tramitació del corresponent expedient, seran objecte de tractament informatitzat per l’Ajuntament per tal de possibilitar la seva concessió o denegació, i les corresponents accions de seguiment i comprovació. Per tal d’exercir els drets d’accés, oposició, rectificació i cancel·lació, les persones interessades hauran de dirigir-se al personal responsable del tractament que és el propi Ajuntament.

Es garanteix la total confidencialitat en relació amb les peticions efectuades en aquest àmbit a l’Ajuntament, així com de qualsevol de les seves dades personals i familiars facilitades, essent utilitzades les mateixes, estrictament, per a les finalitats per a les quals han estat facilitades i dins del marc establert per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Segons l’article 5 de la LOPD, la part interessada accepta que les seves dades enregistrades per la valoració d’aquesta ajuda, puguin ser utilitzades per l’àrea de serveis socials en la seva base de dades per disposar de tot el seu contingut, i facilitar-lo a l’entitat prestadora del servei de forma íntegra o resumida, exonerant-lo de tota responsabilitat que pugues sorgir de mala fe, omissions o errors.

Pel que fa a la publicació de la concessió de les targetes moneder no es realitzarà cap tipus de publicació de la concessió de les mateixes.

Capítol 10. Infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions i omissions tipificades en la Llei general de subvencions i el responsable serà la persona  beneficiària de la subvenció.

Capítol 11. Principis ètics i de conducta

Les persones beneficiaries d’ajuts públics han d’adoptar una conducta èticament exemplar, abstenir-se de dur a terme, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents qualsevol manifestació d’aquestes pràctiques que, a parer seu, sigui present o pugui afectar el procediment. Particularment s’abstindran de dur a terme qualsevol acció que pugui vulnerar els principis d’igualtat d’oportunitats i de lliure concurrència.

Amb caràcter general, les persones beneficiaries d’ajuts públics, en l’exercici de la seva activitat, assumeixen les obligacions següents:

Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l’activitat objecte de subvenció o ajut públic.

No dur a terme accions que posin en risc l’interès públic.

Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o ajuts, o en els processos derivats d’aquestes convocatòries.

En particular, les persones beneficiaries de subvencions o ajuts públics assumeixen les obligacions següents:

Comunicar immediatament a l’òrgan competent les possibles situacions de conflicte d’interessos.

No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l’adjudicació de la subvenció o ajut.

No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per a terceres persones, amb la voluntat d’incidir en un procediment d’adjudicació de subvenció o ajut.

Col·laborar amb l’òrgan competent en les actuacions que dugui a terme per al seguiment i/o l’avaluació del compliment de les obligacions establertes en les bases de la convocatòria, particularment facilitant la informació sol·licitada per a les finalitats relacionades amb la percepció de fons públics.

Complir les obligacions de facilitar la informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris en relació amb l’administració o les administracions de referència, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de manera directa per previsió legal, en els supòsits establerts en l’apartat quart de l’article 3 de la Llei de transparència.

En cas d’incompliment dels principis ètics i les regles de conducta són aplicables el règim sancionador que recull la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i les sancions que estableix l’article 84 pel que fa a beneficiaris/es d’ajuts públics, sens perjudici d’altres possibles conseqüències previstes en la legislació vigent en matèria de subvencions.

Capítol 12. Legislació aplicable

Per allò no previst en aquesta convocatòria, resultarà d’aplicació supletòria, la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la mateixa, la legislació en matèria de Règim local, les bases d’execució de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, (la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) així com totes aquelles normes de caràcter general o procedimental que en resultin d’aplicació.

Capítol 13. Nota informativa

La percepció d'aquesta subvenció, en relació amb l’IRPF, està subjecta i no exempta, i per tant, d'acord amb l'article 96 de la Llei 35/2006, la seva percepció pot donar lloc a l'obligació de presentar la corresponent declaració anual d'aquest import.

 

[1] Poppendieck, J. (1994). «Dilemmas of Emergency Food: a Guide for the perplexed». Agriculture and Human Values, Vol, 11 (4), p: 69-76. També de la mateixa autora Poppendiecj, J. (1999). Sweet Charity? Emergency food and the end of entitlement. Penguin Books, London.

[2] RESOLUCIÓ TER/1138/2024, de 4 d'abril, (ref. BDNS 752814). Demarcació de Girona: Habitatge 650 euros, habitació 350 euros. Per a famílies nombroses, famílies monoparentals i per a unitats de convivència amb algun membre amb discapacitat legalment reconeguda i barem mobilitat favorable, aquest import màxim serà de 900 euros a tot el territori de Catalunya.

Consulta el llistat de subvencions atorgades, i les convocatòries i resolucions anteriors

Consultar