caenfrdeitptrues

Torna per tercer any Àgora de Joves, adreçada als alumnes de 4t d’ESO de l’IES Ridaura

Les àrees de Joventut i Serveis Socials de Castell-Platja d’Aro i Santa Cristina d’Aro, el Servei d'Intervenció Educativa (SIE) Vall d’Aro i l’Associació Comunitària Anti Sida Baix Empordà (ACAS) organitzen, amb la col·laboració de l’institut Ridaura, la jornada Àgora de Joves, que va adreçada als alumnes de 4t d’ESO del centre educatiu. Àgora de Joves, que arriba a la tercera edició, és una proposta pràctica dels i les professionals de Joventut de la Vall d’Aro que es fa entre demà i dimecres, 19 i 20 de juny, dins el marc del projecte de Servei Comunitari que realitza l’institut al llarg de tot el curs amb l’alumnat de 4t d’ESO. “La jornada pretén abordar el desenvolupament integral de la persona jove, a partir de 5 grans dinàmiques, per tal de capacitar-la per afrontar millor els reptes que se li plantegen en la vida quotidiana”, es recorda des de Joventut.

Les dinàmiques es realitzen a diferents espais del centre educatiu, com poden ser la biblioteca, les aules o la sala polivalent, i són liderades pels professionals de les àrees de Joventut, Serveis Socials, SIE i ACAS. Les dinàmiques que es treballaran són: la consciència emocional (l'estat d'ànim, com em mostro, com m'expresso); el redescobriment (alliberar-se dels relats imposats: la família, l'institut, els mitjans de comunicació... Llibertat d'elecció i foment de l'esperit crític davant les influències); la sexualitat: sí o no (les regles les posa la persona: dret a decidir); la identitat digital: compartir la intimitat? (en relació a l'exposició de la nostra vida a les xarxes socials, quin és el preu a pagar?), i el desig (sobre la capacitat d'anar concretant en el temps els somnis i els projectes).

Cada una de les cinc dinàmiques es divideix en dues parts, que es fan una part cada dia. Les primeres parts es centre en la dimensió més individual i íntima del jove en relació amb cada dinàmica. Les segones, en la dimensió més social i col·lectiva del jove en relació amb cada dinàmica. “Desitgem que tots i cadascun dels joves (90 alumnes) puguin esdevenir subjectes actius que dialoguen des del pla més personal. A través de 5 grans dinàmiques es pretén que el jove pugui experimentar, participar i finalment debatre”, es diu des de l’organització.

agora 2017 02

agora 2017 01

Subscriure's

Subscriu-te als butlletins de l'Ajuntament i rebràs les notícies al teu correu electrònic...

Twitter

Facebook Ajuntament