Gegants del bosc.

Iniciarem la ruta a l’esplanada que hi ha al davant de l’Església preromànica de Sant Martí de Romanyà, on podrem aparcar el cotxe. Allà creuarem la carretera de Calonge i en pocs metres arribarem a la Creu de Romanyà ,passant per davant de l’Era de Can Guitó . Seguirem a mà dreta fins creuar la carretera del Puig d’Arques i ens endinsarem en el bosc per un corriol fins a trobar el Menhir de la Murtra. Un cop allà, travessarem els camps que ens portaran fins el Cementiri de Romanyà , on hi descansen les restes de l’escriptora Mercè Rodoreda. El camí segueix per darrera el cementiri i ens portarà fins el Dolmen de la Cova d’en Daina . Tot seguit ens dirigirem a la carretera de Calonge, la creuarem i ens tornarem a endinsar al bosc fins a trobar la Cista de la Carretera de Calonge. Seguirem la ruta fins que veiem el primer dels grans suros centenaris, el Suro Xato  i més endavant quan trobem el Paradòlmen de Pedres Grosses , girarem a l’esquerra, per dirigir-nos a la Font del Prat. Un cop allà, seguirem el caminet cap avall per anar a trobar dues alzines sureres centenàries, el Suro Petit de l’Almeda i el Suro de l’Almeda . Finalment seguirem el camí que ens portarà altra vegada al punt d’inici, al nucli de Romanyà de la Selva.gegants bosc27

Adjunts:
Descarregar aquest arxiu (Dossier Gegants Bosc_CAT.pdf)Dossier Gegants Bosc_CAT.pdf[ ]6600 kB