caenfrdeitptrues

Gestió de la documentació

Guia de fons i col·leccions

fons i col·leccions de l'arxiu municipal

L'Arxiu Municipal gestiona un total de 13 fons i 10 col·leccions 

Fragment del plànol més antic conservat a l'arxiu, referit Solius (1879)

Fons de l'Ajuntament:

Altres fons i col·leccions:

Registre de documents eliminats:

 

FONS DOCUMENTALS CONSERVATS EN ALTRES ARXIUS

Existeixen fons documentals referits a Santa Cristina d'Aro conservats en altres arxius i centres documentals que no són el Municipal, per exemple:

 

 

 

Ingressos, donacions i cessions rebudes

CESSIÓ D’UN MAPA “ALREDEDORES DE SAN FELIU DE GUIXOLS” (1957-1963 APROX.)

La Sra. Isabel Moltó Mas ens ha permès reproduir el mapa “Alrededores de San Feliu de Guíxols”, dibuixat per Miralles, procedent de l’arxiu personal de Josep Mas Dalmau. Es tracta d’un mapa que podríem datar entre 1957 i 1963 i en el qual apareixen diferents llocs d’interès del municipi de Santa Cristina d’Aro: el Montclar, Pedralta, Solius, el castell, la Font Picant, l’estació i la via de tren, Bell-lloc, el Suro Gros, el dolmen Cova d’en Daina i Romanyà.

Integrem el document en el nostre Arxiu de complement, dins l’apartat “336. Arxiu personal de Josep Mas Dalmau”.

336 1957-0001 Mapa alrededores San Feliu JPG 0 2

336 1957-0001 Mapa alrededores San Feliu JPG 1 part Ardenya

336 1957-0001 Mapa alrededores San Feliu JPG 2 part Solius

336 1957-0001 Mapa alrededores San Feliu JPG 3 part Bell-lloc

336 1957-0001 Mapa alrededores San Feliu JPG 4 part Romanyà

 

DONACIÓ DEL FONS D'ELVIRA GRÀCIA I TOMÀS

L’Elvira Gràcia i Tomàs, nascuda a Barcelona, després resident a Santa Cristina d’Aro i poetessa amateur, va donar el seu fons personal a l’Ajuntament, encara en vida, el 2005, dos anys abans de morir. El custodiem a l’Arxiu Municipal.

Una mostra del seu fons es va poder veure a l’exposició que, amb motiu del desè aniversari de la mort de l'escriptora, l’Arxiu Municipal va muntar a l’Espai Ridaura el dissabte 11 de març de 2017, coincidint amb el lliurament de premis del Concurs de Microrelats, organitzat pel Punt d’Igualtat. La mostra era la contribució de l'Arxiu Municipal al Dia Internacional de les Dones (8 de març).

escanear0003

IMG 9084 1

DONACIÓ DE PUBLICACIONS DE L'INSPAI 

Donació de publicacions de l’INSPAI, centre de la imatge de la Diputació de Girona (2016).

Aquest és el paquet de llibres que ens va arribar, tots ells catàlegs de fotògrafs de les comarques de Girona o llibres de fotografia.

IMG 0880

DONACIÓ DE PUBLICACIONS DE L'ARXIU HISTÒRIC DE GIRONA

Sovint entre arxius practiquem l’intercanvi de publicacions. O, simplement, la donació, quan ens sobren exemplars d’algun volum.

Aquí teniu una imatge del conjunt de llibres que ens va donar l’Arxiu Històric de Girona (2016).  

Donació llibres AHG 1

INGRÉS DE DOCUMENTACIÓ DE LLUÍS ESTEVA I CRUAÑAS

Us donem a conèixer un ingrés de documentació a l’arxiu (2016):

Es tracta d’un expedient de lliurament d’un article de recerca de Lluís Esteva i Cruañas, referit als termes històrics de Solius, per a una publicació del Museu Nacional d’Art de Catalunya en memòria de Joan Ainaud de Lasarte.

Ingrés documents Lluís Esteva

Mostra d’alguns dels documents de l’expedient [140. Col·lecció de documents textuals solts. 1992-0001. Expedient de lliurament del text "Els termenals de Solius (Santa Cristina d'Aro, Baix Empordà). Del 916 al 1057" per al volum Miscel·lània en homenatge a Joan Ainaud de Lasarte, 1992-1994. Procedència: Arxiu personal de Lluís Esteva Cruañas. Cessió: Elena Esteva Massaguer].

INGRÉS D'UNA CÒPIA DE LES FOTOGRAFIES DE JOSEP TRUETA I RASPALL

La filla del doctor Josep Trueta, l’Amèlia, va accedir, a inici del mes de desembre de 2014, a que una còpia de les fotografies del seu pare ingressés a l’Arxiu Municipal. El fotògraf Xevi F. Güell es va desplaçar al seu domicili i es va encarregar de fer la reproducció “in situ” de les imatges més rellevants.

  XEVI F. GÜELL, REPRODUINT LES FOTOGRAFIES DE JOSEP TRUETA

 L’AMÈLIA ENS DETALLÀ EL CONTINGUT DE LES FOTOS

CATALOGANT LA COL•LECCIÓ DE FOTOGRAFIES DE JOSEP TRUETA

 

 

 

 

TRANSFERÈNCIES ordinàries DE DOCUMENTACIÓ

Una transferència de documentació és un traspàs de documents, sovint de les oficines de l’Ajuntament, als dipòsits de l’Arxiu Municipal.

Quan realitzem transferències comprovem que no falti cap document, traiem els materials nocius per a la conservació del paper i reorganitzem o tornem a encapsar la documentació, si convé.

La taula de treball sol presentar aquest aspecte. 

transferències arxiu

Aquí teniu una altra imatge del “petit caos” que precedeix l’ordre, quan rebem una transferència. De vegades cal reordenar la documentació per garantir la conservació del paper, o reencapsar-la, per estalviar espai als dipòsits de l’Arxiu. Ah, i etiquetar les capses amb una referència; sinó, com les trobaríem, després?

transferència

Classificació i descripció de la documentació

ORDENANT DOCUMENTACIÓ EN MAL ESTAT

De vegades ens arriben fons documentals en mal estat, desordenats, barrejats, en què la documentació acumula pols i humitat, etc.

La fotografia correspon al moment posterior, en què hem intentat trobar l’ordre lògic a la documentació, hem començat a agrupar els elements semblants entre ells, l’hi hem tret la pols (vet aquí el gran pinzell) i hem eliminat carpetes supèrflues.

Per cert, el portacel·lo no serveix per res més que per fer de pes damunt els documents: De cel·lo no se n’hi posa: fa malbé el paper!

Bon any a tothom.

classificació fons diversos

 

QUADRE DE CLASSIFICACIÓ DOCUMENTAL 

L’1 de gener de 2016 s’acabava el termini perquè les administracions públiques publiquéssim dades en format obert en compliment de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

L’Ajuntament, doncs, va habilitar un portal de transparència dins la seva pròpia pàgina web. Dins del portal, l’Arxiu Municipal va contribuir a omplir 6 dels 128 apartats de que es composa, entre ells, el de “Quadre de classificació documental”.

Transparència 3

Conservació i accés a la documentació

Calendari de conservació i règim d’accés documental

L’1 de gener de 2016 s’acabava el termini perquè les administracions públiques publiquéssim dades en format obert en compliment de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

L’Ajuntament, doncs, va habilitar un portal de transparència dins la seva pròpia pàgina web. Dins del portal, l’Arxiu Municipal va contribuir a omplir 6 dels 128 apartats de que es composa, entre ells, el de “Calendari de conservació i règim d’accés documental”.

Transparència 2

 

Registre d’eliminació de documents

REGISTRE D'ELIMINACIÓ DE DOCUMENTS

L’1 de gener de 2016 s’acabava el termini perquè les administracions públiques publiquéssim dades en format obert en compliment de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

L’Ajuntament, doncs, va habilitar un portal de transparència dins la seva pròpia pàgina web. Dins del portal, l’Arxiu Municipal va contribuir a omplir 6 dels 128 apartats de que es composa, entre ells, el de “Registre d’eliminació de documents”. 

Transparència 5

Subscriure's

Subscriu-te als butlletins de l'Ajuntament i rebràs les notícies al teu correu electrònic...

Twitter

Facebook Ajuntament