caenfrdeitptrues

Transparència i participació

EL PORTAL DE TRANSPARÈNCIA DE L’AJUNTAMENT INCORPORA UN NOU CERCADOR MÉS POTENT

Cercador

 

http://web.aoc.cat/blogs/2016/09/servei-e-2-0-transparencia-incorpora-cercador-facilitar-consulta/?utm_source=LLISTA+DE+GRUPS&utm_campaign=78242f7e63-ADM_OBERTA&utm_medium=email&utm_term=0_6dab3def40-78242f7e63-104985761

 

VOTACIÓ DE LES PROPOSTES PER AL PRESSUPOST PARTICIPATIU

Des del 10 d’octubre i fins el dia 23 es van poder votar electrònicament les propostes escollides pel Consell de Ciutadania en relació amb el pressupost participatiu. Les votacions hauran servit per tenir un ordre sobre la preferència de la ciutadania envers les demandes. L’equip de Govern decidirà quines s’executen amb el pressupost de 2017.

De l’Àmbit de Cultura, les 3 que finalment van passar a la fase de votació van ser:

  • Escola d'arts: tallers de ceràmica per a totes les edats; cursos de belles arts / manualitats.
  • Biblioteca i Sala d'Exposicions adaptada.
  • Guies de patrimoni i ampliació d'itineraris de cultura

Es pogueren votar al web www.participa.santacristina.cat o a l’Ajuntament i Pavelló d’Esports, a través d’ordinadors. 

mans

 

BALANÇ DE L'ASSEMBLEA DE CULTURA DEL PRESSUPOST PARTICIPATIU

El 24 de setembre de 2016 van tenir lloc les assemblees temàtiques del pressupost participatiu. A la de Cultura, que afectava les àrees de Biblioteca, Arxiu i Cultura, vam comptar amb l’assistència d’una vintena de persones.

Aquests ciutadans/es van proposar un conjunt de cinc mesures a impulsar:

  • Recerca arqueològica
  • Escola d'arts: tallers de ceràmica per a totes les edats; cursos de belles arts / manualitats.
  • Biblioteca i Sala d'Exposicions adaptada.
  • Crear xarxa per difondre la memòria històrica
  • Guies de patrimoni i ampliació d'itineraris de cultura

Del total de demandes de les diverses assemblees, el Consell de Ciutadania, que es va reunir dilluns 3 d’octubre a les 20.00 h, en va triar 20 que es sotmetran a votació del 10 al 23 d’octubre al web www.participa.santacristina.cat o a l’Ajuntament i Pavelló d’Esports, a través d’ordinadors. 

Assemblea press part

 

ASSEMBLEA DEL PRESSUPOST PARTICIPATIU 2017 - ÀMBIT DE CULTURA 

A l’Assemblea de Cultura hi està inclosa l’activitat de difusió que realitza l’Arxiu Municipal. L’Assemblea es celebrà el 24 de setembre de 2016, a les 11:30, a l’Escola Pedralta i havia de servir per ajudar a confeccionar el Pressupost Municipal de l’any 2017.                     

_

El Pressupost Participatiu ha de ser un mecanisme que proporcioni major informació, i garanteixi la transparència de la gestió municipal. A més, l’equip de Govern disposarà de més coneixement del vostre parer i inquietuds,  i serà més fàcil el bon govern del municipi.

Del 10 al 23 d’octubre les propostes amb més suport de cada assemblea es sotmetran vot electrònic al web www.participa.santacristina.cat o presencial (Ajuntament i Pavelló d’Esports). Després, serà el Consell de Ciutadania que elaborarà les 20 propostes a incloure al Pressupost Participatiu.

El Reglament de Participació Ciutadana i Bon Govern es va aprovar per un unanimitat al Ple ordinari del mes de maig. En ell s’hi recull tots els mecanismes i organismes de Participació Ciutadana a Santa Cristina d’Aro. El document està pensat  com una eina viva que podrem canviar i millorar si estem d’acord una gran majoria. Animeu-vos a fer els comentaris que creieu oportuns: www.participa.santacristina.cat        

CARTELL ASSEMBLEES 

PORTAL DE TRANSPARÈNCIA - APARTATS DE L'ARXIU MUNICIPAL

L’1 de gener de 2016 s’acabava el termini perquè les administracions públiques publiquéssim dades en format obert en compliment de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

L’Ajuntament, doncs, va habilitar un portal de transparència dins la seva pròpia pàgina web. Dins del portal, l’Arxiu Municipal va contribuir a omplir 6 dels 128 apartats de que es composa, a saber:

Portal transparència

Subscriure's

Subscriu-te als butlletins de l'Ajuntament i rebràs les notícies al teu correu electrònic...

Twitter

Facebook Ajuntament